NOU MATERIAL A LA TAULA D'EXPERIMENTACIÓ
CADA PETIT GRUP HA PREPARAT LA SAFATA DE SAL I TEMPERA PER POSAR AL RACÓ D'EXPERIMENTACIÓ. COM ENS AGRADA DESCOBRIR, TOCAR I EXPERIMENTAR. AQUESTS DIES AL RACÓ D'EXPERIMENTACIÓ HI HA CUA. FEM SERVIR ESTRIS COM EMBUTS, POTS, CULLERES, ...
AQUESTA SETMANA HEM REGISTRAT COM VENIM A L'ESCOLA. LA CAMPANYA TREBALLA LA IMPORTÀNCIA DE FOMENTAR ELS DESPLAÇAMENTS SOSTENIBLES.
LA PROPERA SETMANA COMPTAREM COM A GRUP TOTS ELS NOSTRES DESPLAÇAMENTS.
ENS HEM CONVERTIT EN VULCANÒLEGS I VULCANÒLEGUES DE LABORATORI. A LA CLASSE ENS HAN ARRIBAT DIFERENTS ROQUES I LES HEM INVESTIGAT!
EN PETITS GRUPS DIBUIXEM LES PRINCIPALS CARACTERÍSTIQUES D'UN VOLCÀ ACTIU, D'UN VOLCÀ EXTINGIT I D'UN VOLCÀ ADORMIT
SOBERANÍA ALIMENTARIA: PREPARAMOS UNA MACEDONIA DE FRUTAS CON PLÁTANOS, FRESAS Y MANZANAS.
EN CLASE HABLAMOS DE LA FRUTA QUE PODEMOS ENCONTRAR EN MENORCA Y DE SU TEMPORADA. POR ÚLTIMO CONVERSAMOS DE LA IMPORTANCIA DE LA FRUTA EN NUESTRA DIETA. LA FRUTA NOS DA VITAMINAS Y ENERGÍA PARA CORRER, JUGAR, APRENDER...!Y BAILAR!
(cliqueu la imatge per veure el vídeo)
RACÓ DE CREACIONS
"ESPAI PER SER UN MATEIX"
(cliqueu la imatge per veure el vídeo)
ANGLÈS: AQUESTA SETMANA HEM TREBALLAT EL CONTE "PETE THE CAT-BIG EASTER ADVENTURE"
FELICITATS AMELIA, 5 ANYS!
FELICITATS LUCAS, 5 ANYS!
CADA SETMANA AL NOSTRE "RACÓ D'ESCRIURE" ANEM CANVIANT DE PROPOSTA: SEGELLS, LLETRES, NOMBRES, PISSARRES, DICTATS MUTS...
NÚMEROS PER NO PERDRE'NS: EL TELÈFON. SEGUIM INVESTIGANT ELS NÚMEROS QUE ENS ENVOLTEN
AQUESTA
SETMANA HEM CREAT UNA AGENDA DE TELÈFONS PER PODER-NOS TELEFONAR. ENS
AGRADA MOLT ANAR-HI PERQUÈ UNS DELS TELÈFONS SONA I MARCA NÚMEROS.
ENTRE TOTS/ES PARLEM DE LA NECESSITAT DE CONÈIXER ELS NÚMEROS PER PODER TELEFONAR ALS NOSTRES PARES, ÀVIS/ES, AMICS, ..
ENTRE TOTS/ES PARLEM DE LA NECESSITAT DE CONÈIXER ELS NÚMEROS PER PODER TELEFONAR ALS NOSTRES PARES, ÀVIS/ES, AMICS, ..
FELICITATS HUGO, 5 ANYS!
SOBERANÍA ALIMENTARIA: INVESTIGAMOS POR GRUPOS QUE FRUTAS Y VERDURAS SON DE VERANO, INVIERNO, PRIMAVERA Y OTOÑO
CADA GRUPO EXPONE QUE FRUTAS Y VERDURAS HA ENCONTRADO EN EL LIBRO
ENTRE TODOS/AS CREAMOS UN MURAL CONJUNTO
A LA CLASSE HEM RECORDAT ORALMENT LA VISITA I HEM CREAT UN MURAL COMÚ ON HAN SORTIT ELS ELEMENTS QUE VAN CONÈIXER DURANT LA VISITA: FOTJA, PINS, PINYES, RATOLINS, ÀNECS, ESCOPINYES, PONT, PEIXOS, ...
CONTACONTES "EN XOC, UNA FOTJA DE S'ALBUFERA DES GRAU"
NA GEMMA ENS HA EXPLICAT QUE ÉS UNA ALBUFERA
HEM DESCOBERT QUINS ANIMALS HI VIUEN. HAN SORTIT UNES TITELLES MOLT DIVERTIDES NA GEMMA ENS HA EXPLICAT QUE MENGEN LES FOTGES I LA INCONVENIÈNCIA DE L'ALIMENTACIÓ ARTIFICIAL DE LES ESPÈCIES SILVESTRES
HEM DESCOBERT QUINS ANIMALS HI VIUEN. HAN SORTIT UNES TITELLES MOLT DIVERTIDES NA GEMMA ENS HA EXPLICAT QUE MENGEN LES FOTGES I LA INCONVENIÈNCIA DE L'ALIMENTACIÓ ARTIFICIAL DE LES ESPÈCIES SILVESTRES
FELICITATS MARIO, 5 ANYS!
COM TOTS ELS DIJOUS ANEM A FER PSICOMOTRICITAT. AQUESTA VEGADA HAN SORGIT PROPOSTES COL.LECTIVES QUE ENS HAN ENGRESCAT MOLT
"EL PLAER DEL MOVIMENT I DEL JOC ESPONTANI PERMET ALS INFANTS EXPRESSAR I IMAGINAR"
FEM TORNS PER BOTAR I FER TOMBARELLES. QUINS BOTS!!!!
CREAM UN VAIXELL QUE NAVEGA PLE DE SUPERHEROIS
ARA TOTS I TOTES SOM "NINGES". NA SARA TÉ MOLTA FEINA POSANT MOCADORS AL CAP
...FEM UNA CASA I ENS AMAGUEM PERÒ DE COP UN REMOLÍ LA TOMBA I PROVOCA UN ALTRE MOVIMENT.
COM GAUDIM DEL MOVIMENT!
ARA TOTS I TOTES SOM "NINGES". NA SARA TÉ MOLTA FEINA POSANT MOCADORS AL CAP
...FEM UNA CASA I ENS AMAGUEM PERÒ DE COP UN REMOLÍ LA TOMBA I PROVOCA UN ALTRE MOVIMENT.
COM GAUDIM DEL MOVIMENT!
AVUI HEM ANAT A PENJAR LA NOSTRA PREGUNTA DEL PROJECTE AL PLAFÓ DE L'ENTRADA PRINCIPAL DE L'ESCOLA
ENS HEM ADONAT QUE ELS MÉS GROSSOS DE L'ESCOLA TAMBÉ ESTAN INVESTIGANT PREGUNTES SOBRE ELS VOLCANS
JUGUEM AMB ELS PERSONATGES QUE APAREIXEN EN EL CONTE "ALICIA EN EL PAIS DE LES MERAVELLES"
SETMANA DE CARNESTOLTES A L'ESCOLA
FELICITATS MAXWELL, 5 ANYS!
AQUESTA SETMANA HEM...
DIBUIXAT I PINTAT "LA NOSTRA CASA". UN COP FET, HEM ESCRIT EL NOSTRE NÚMERO DE PORTA
HEM JUGAT A UN "MEMORY" ON APAREIXEN ELS PERSONATGES DEL CONTE "ALICIA EN EL PAIS DE LES MERAVELLES"
JO SOM: EL NOSTRE PES...
(cliqueu sobre la imatge per veure el vídeo)
JO SOM: QUINA ÉS LA NOSTRA ALÇADA?
(cliqueu sobre la imatge per veure el vídeo)
ANEM A CAÇAR NOMBRES
REVISTA MILL LLETRES:
QUÈ ÉS UNA PREGUNTA?PRACTIQUEM AMB UNA PEDRA "FEM MODELATGE AMB OBJECTES"
NOSALTRES HEM PRACTICAT A FER PREGUNTES.
EL CAPELL DE LES PREGUNTES ENS HA AJUDAT A SITUAR-NOS.
ENTRE TOTS I TOTES HEM DECIDIT SI ÉS O NO UNA PREGUNTACLASSIFIQUEM:
EL CAPELL DE LES PREGUNTES ENS HA AJUDAT A SITUAR-NOS.
ENTRE TOTS I TOTES HEM DECIDIT SI ÉS O NO UNA PREGUNTACLASSIFIQUEM:
AIXÒ SI ÉS UNA PREGUNTA
FELICITATS RAÚL, 5 ANYS! QUIN DIA MÉS ESPECIAL!
AQUESTS DIES A L'HORT HEM PREPARAT LA TERRA PER TRASPLANTAR "REMOLATXA"
"JO SOC" AQUEST TRIMESTRE INVESTIGAREM I FAREM FEINA AMB ELS NOMBRES MÉS PROPERS A NOSALTRES
QUIN ÉS EL NOMBRE DE LA NOSTRA SABATA? A ON EL PODEM TROBAR? PER QUÈ SERVEIXEN ELS NOMBRES A LES SABATES?
DIA 17 DE GENER CELEBREM QUE EL REI ALFONS III VA CONQUERIR L'ILLA I HO FEIM COINCIDINT AMB EL DIA DE SANT ANTONI, SANT DELS ANIMALS.
CANÇÓ
QUE BÉ ENS HO HEM PASSAT A LA GIMCANA. A CADA POBLE DE MENORCA HEM FET UNA PROVA. HO HEM ACONSEGUIT, HEM ARRIBAT A CIUTADELLA!
El primer dia després de vacances ha estat un dia de retrobament, però
sobretot d'il·lusió i d'emoció, ja que just entrar a l'aula hem trobat
l'estora plena de regals. Els Reis Mags han llegit la nostra carta i han
passat per l'escola a deixar-nos-los.
SEGELLS
ENCENS PER LA CAPSA DE LA CALMA
CONTES SOBRE ELS VOLCANS
NOVES CONSTRUCCIONS PER FER GRANS CARRETERES
ENCENS PER LA CAPSA DE LA CALMA
CONTES SOBRE ELS VOLCANS
NOVES CONSTRUCCIONS PER FER GRANS CARRETERES
NADAL A L'ESCOLA
AQUESTS DARRERS DIES HEM TREBALLAT EL CONTE "PETE THE CAT SAVES CHRISTIMAS"
ENS AJUDEU A PRACTICAR?
CANÇÓ DE NADAL
AQUEST MES DE DESEMBRE HEM COMENÇAT AMB EL CALENDARI D'ADVENT. CADA DIA TÉ UN MISSATGE PER NOSALTRES.
PARLEM UN IDIOMA INVENTAT!
EL JOC DEL GLOBUS: DINÀMICA DE GRUP ON TOTS I TOTES HEM DE TOCAR EL GLOBUS I NO POT CAURE A TERRA
BALLEM UN ROCK AND ROLL NADALENC!
EL JOC DEL GLOBUS: DINÀMICA DE GRUP ON TOTS I TOTES HEM DE TOCAR EL GLOBUS I NO POT CAURE A TERRA
BALLEM UN ROCK AND ROLL NADALENC!
QUINES HAN ESTAT LES NOSTRES PROPOSTES DE RACONS AQUESTS DIES?
NOMS INFANTS
FIGURES GEOMÈTRIQUES
SILUETES
TITELLES DE DITS
JOC DAUS: COLORS I FORMES
BOTIGA
A LA NOSTRA BOTIGA LES FRUITES I VERDURES TENEN PREU. CADA VEGADA QUE ANEM A COMPRAR ENS DONEN UN TÍQUET AMB EL PREU.
A VEGADES TENIM COA PER ANAR COMPRAR. ENTRE TOTS I TOTES HEM CONSENSUAT EL PREU DE CADA PRODUCTE (QUASI TOT VAL 1 EURO-2 EUROS-3 EUROS)
A les sessions d'anglès treballem el conte "Pete the cat: I love my white shoes". Els contes poden esdevenir l’eina ideal per potenciar l’ensenyament-aprenentatge
d’un idioma estranger, en el nostre cas, de l’anglès.
(cliqueu sobre la imatge per veure el vídeo)
Gràcies a la música és possible crear un clima positiu de participació i col·laboració tant individualment com col.lectivament.
(cliqueu sobre la imatge per veure el vídeo)
HEM DECIDIT FER UN CARTELL PER LA NOSTRA PORTA: "LA CLASSE DELS VOLCANS".
"EL DIBUIX DEL VOLCÀ AJUDARÀ A LES FAMÍLIES, A LES MESTRES I ALS FILLETS/ES DE LES ALTRES CLASSES A CONÈIXER EL NOSTRE NOM"(conversa classe)
LA FESTIVITAT DE TOT SANTS S'ATRACA I LES FESTES SÓN EIX DE TREBALL IMPORTANT A LA NOSTRA ESCOLA. AQUESTA SETMANA HEM FET FEINA AL VOLTANT DELS BUNYOLS
CANÇÓ ME'N VAIG A SA FONTETA I DITA
FINALMENT DIVENDRES VA SER UN MATÍ D'OLORS, GUSTOS, BARREGES, MANS, BOLETES, FORATS, TASTS,...UN MATÍ DE TRADICIONS MOLT NOTRES!
(CLICA SOBRE LA IMATGE PER VEURE EL VÍDEO)
TOTS I TOTES ESTÀVEM MOLTS CONTENTS I EMOCIONATS. QUE BONS ENS VAN QUEDAR!
FELICITATS EDURNE, 4 ANYS!
FAMÍLIES, TOTS I TOTES JA TENIM 4 ANYS!
A L'AULA ANEM INTRODUÏT JOCS DE TAULA PER JUGAR EN GRUP. AQUESTA SETMANA HEM JUGAT AL BINGO DE LA TARDOR
ELS JOCS DE TAULA PERMETEN TREBALLAR L'ATENCIÓ I LA CONCENTRACIÓ
PERMETEN TREBALLAR LA TOLERÀNCIA A LA FRUSTACIÓ I LA PACIÈNCIA
POTENCIEN EL TREBALL EN EQUIP
TREBALLEN ELS VALORS DEL JOC: RESPECTAR LES NORMES, SABER ESPERAR EL TORN, ...
A LA CLASSE II HEM CREAT UN RACÓ DE CONSTRUCCIONS AMB PECES DE FUSTA QUE TENEN DIMENSIONS BASTANT GRANS. HI HA QUADRATS, RECTANGLES, TRIANGLES, SEMICERCLES, TUBS, ....ENS PERMETEN CREAR CONSTRUCCIONS MOLT INTERESSANTS. JUGAM AMB LES ALTURES, ELS EQUILIBRIS, EL PES, ...
AQUESTES PRIMERES SETMANES HAN SORTIT VOLCANS, TAULES, TORRES, COHETS, CASETES, ...
EL NOM DE LA CLASSE és un referent pels
infants i serveix per identificar el grup en diverses situacions educatives i
lúdiques.
Aquest dies hem parlat molt sobre quin nom ens agradaria. És
un bon recurs didàctic donar l’oportunitat de triar el nom als nens i nenes; i així,
a partir dels seus interessos fomentar la cohesió de grup. Cada infant ha dit un nom, hem fet una llista i els hem agrupat. A través de les converses ens hem plantejat:
PER QUÈ T'AGRADA AQUEST NOM?
FINALMENT HEM FET UNA VOTACIÓ. GAIREBÉ PER UNANIMITAT HAN SORTIT "EL VOLCANS"
AQUEST CURS SEREM LA CLASSE DELS VOLCANS
En la conclusió intentem consensuar la proposta per incloure a tots els fillets/es (engrescar amb possibles activitats, proposar un racó amb algun nom que hagi sortit, ...). A més del treball inicial de llenguatge i
matemàtica, pot motivar un projecte per realitzar al llarg del curs.
AQUESTA SETMNANA HEM CELEBRAT ELS ANYS DE N'ÁLEX, FELICITATS, 4 ANYS!
A LA CLASSE ENS ORGANITZEM EN DESDOBLAMENTS I PETITS GRUPS.
AQUESTA SETMANA HEM DECIDIT EL NOM DEL MEU GRUP COOPERATIU.
"PENSAR QUIN NOM M'AGRADA, PROPOSAR LA MEVA IDEA, ACORDAR I DECIDIR ENTRE TOTS I TOTES"
"GRUP PALLASSO"
FAMÍLIES COMPARTEIXO AMB VOSALTRES EL NOSTRE HORARI DE GRUP PER PODER-LO CONSULTAR
ELS PRIMERS DIES A L'ESCOLA: DIES DE NOVES PROPOSTES, DE COMENÇAR A CONECTAR I DE RETROBAR ESPAIS I PERSONES.
AQUESTA PRIMERA SETMANA HEM CELEBRAT MOLTS D'ANIVERSARIS. EL DILLUNS VAM CELEBRAR ELS ANYS D'EN JOSÉ, EN LLUÍS I EN BERNAT. FELICITATS!
EL DIJOUS VAM CELEBRAR L'ANIVERSARI D'EN SERGI. FELICITATS!
BENVINGUTS I BENVINGUDES A UN NOU CURS. AQUEST CURS SEREM LA CLASSE DE 5è d'INFANTIL (4 ANYS).
REUNIÓ INICI DE CURS 2021-22