dilluns, 6 d’abril de 2020

JOCS MATEMÀTICS A L'ESCOLA I A CASA

HOLA FILLETS I FILLETES! 
QUE GUST QUE ÉS JUGAR A JOCS DE TAULA, A COMPTAR, A FER SÈRIES O CLASSIFICACIONS!
A CASA TAMBÉ PODEU JUGAR AMB JOCS DE TAULA EN FAMÍLIA, SEGUR QUE US HO PASSAREU GENIAL TOTS JUNTS I SEGUIREU APRENENT MOLTES MATEMÀTIQUES!!!

















EASTER EGG


HELLO CHILDREN!!!
OUR ENGLISH TEACHER, ADIZ, WISHES YOU HAPPY EASTER!!!


YOU CAN MAKE A FUN AND EASY EASTER EGG CHICK CRAFT!

YOU ONLY NEED COLOR PAINTS, SCISSORS AND GLUE TO GET READY AND ENJOY IT WITH YOUR FAMILY!!!


     


PRINTABLE


JOCS DE CANTARELLES

 AQUESTA SETMANA US PROPOSEM FER ALGUNS JOCS POPULARS AMB CANÇONS!

ELS FILLETS I FILLETES XALARAN TANT COM ELS GRANS!



Ens seiem en rotllana i mentre cantem la cançó, la persona que para volta per defora del cercle amb la penyora (mocador o tela). Quan la cançó diu “a dormir, fins demà de matí”, tots els de la rotllana fem com si dormíssim mentre el que para col·loca la penyora darrera d’un company. Quan ja l’ha col·locada, demana “Qui s’ha pixat al llit?” El que té la penyora s’aixeca i corre al voltant de la rotllana per agafar el company abans que segui al seu lloc. Si aconsegueix agafar-lo, aquest tornarà a parar, si no pararà ell.



Lletra de la cançó:
“A comprar peix, ja està comprat.
A fer-lo net, ja està fet net.
A fregir-lo, ja està fregit.
A menjar-lo, ja està menjat.
A beure aigua, hi ha una mosca.
A beure vi, hi ha un mosquit.

Renta que renta 
que l’aigua està calenta.
Renta que renta 
que l’aigua fa pudor.
A dormir, a dormir, 
fins demà de matí.
Qui s’ha pixat al llit?”



EN JOAN PETIT DE PINYETA PINYOL SEGUR QUE VOS ENCANTA!

Ballem en cercle agafats de les mans mentre cantem. Quan la cançó diu “el dit”, hem de posar el dit al mig de la rotllana i així successivament amb totes les parts del cos..



Lletra de la cançó:
En Joan petit quan balla,
balla, balla, balla.
En Joan petit quan balla,
balla amb el dit,
Amb el dit, dit, dit,
Ara balla en Joan petit
(amb la mà, el peu, el colze...).



Dues persones aixequen els braços simulant un pont i els altres fan un tren i van passant per sota mentre van cantant la cançó. Quan canten “tu quedes presoner del pont”, llavors baixen els braços i atrapen a qui passi en aquell moment per allà sota. El que queda atrapat forma una altre pont amb un altre o si no pot agafar el lloc d’un dels dos que ja feien el pont i aquest va al tren.


Lletra de la cançó:
Sota el pont, sota el pont;
apa, doncs, passem-hi!
El nostre pont té dos pilars;
passem sense tocar-los.
Tu passes, tu passes,
tu quedes presoner del pont.



Aquestes activitats són opcionals, però ens agradaria saber si ho heu passat bé jugant o quina activitat us ha agradat més. Si voleu podeu deixar un petit comentari, moltes gràcies!